Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
(dále také jen „VOP“)
vydané společností BATS spol. s r.o.
IČ 60933216 DIČ CZ60933216 se sídlem Pouchovská 934/75, Hradec Králové,50003, jak zapsáno v obchodním rejstříku vložka C 5971 - Krajský soud v Hradci Králové
(dále také jen „Poskytovatel“)
pro prodej zboží zejména prostřednictvím internetových stránek www.zoono-shop.cz Poskytovatele
(dále také jen „E-shop“ nebo „Webové stránky“)
na straně jedné
a jinou osobou, která je návštěvníkem E-shopu
(dále také jen „Kupující“ nebo „Objednatel“) na straně druhé,
společně také jen „smluvní strany“.
- Definice pojmů
„Cena Zboží“ – peněžitá částka Zboží, která je stanovena v platném Ceníku Poskytovatele.
„Držitel“ – osoba, která je Objednatelem Zboží, Dárkového poukazu nebo osoba, na kterou byly Dárkový poukaz či Zboží platně převedeny při dodržení povinností stanovených Kupní smlouvou a VOP.
„E-shop“ – internetová aplikace dostupná v síti internet sloužící k zobrazení, výběru a objednání Zboží na adrese: www.zoono-shop.cz
„E-mail“ – zpráva zaslaná prostřednictví elektronických komunikačních systémů, která může být uložena v síti nebo koncovém zařízení do doby, než je vyzvednuta jejím příjemcem;
„Košík“ – funkcionalita E-shopu, díky níž objednatel dle vlastní volby přidává a odebírá Zboží, které je předmětem Smlouvy.
„Kupní smlouva“ – smlouva uzavřená mezi Objednatelem a Poskytovatelem dle ust. § 2079 an. občanského zákoníku, resp. ust. § 1810 an. občanského zákoníku;
„Občanský zákoník“ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších právních předpisů;
„Objednatel“ – osoba, která si objednala Zboží či Dárkový poukaz prostřednictvím E-shop Poskytovatele nebo osobně v provozovně Poskytovatele;
„Poskytovatel“ – společnost ZOONO CZECH Logistic s.r.o., IČ 096 75 817, DIČ CZ09675817, se sídlem Zenklova 610/154, Libeň, 180 00 Praha 8, jak zapsáno v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze oddíl C, vložka 340242která nabízí k prodeji Zboží a je provozovatelem E-shop a Webových stránek. Poskytovatel nabízí k prodeji Zboží i v místě svých provozoven, jejichž seznam je možné nalézt na Webových stránkách Poskytovatele.
„Spotřebitel“ – Objednatel, který splňuje definici spotřebitele dle platných právních předpisů;
„Webové stránky“ – internetová aplikace dostupná v síti internet na které je provozován E-shop;
„Zboží“ – movitá věc, kterou Poskytovatel nabízí k prodeji prostřednictvím E-shop či svých provozoven dle aktuální nabídky.
- Předmět Všeobecných obchodních podmínek
- Předmětem těchto Všeobecných obchodních podmínek je úprava práv a povinností vyplývajících z Kupní smlouvy, jak je uvedeno v čl. III VOP.
- V případě, kdy je Objednatelem osoba, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání nebo naplňuje jinou zákonnou definici podnikatele, je povinna o tom Poskytovatele informovat. Pro takové osoby neplatí ustanovení těchto VOP vztahujících se k osobě Spotřebitele.
- Kupní smlouva
- Předmětem Kupní smlouvy je závazek Poskytovatele odevzdat Objednateli Zboží, které je předmětem koupě a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke Zboží a závazek Objednatele Zboží převzít a zaplatit za něj Poskytovateli kupní cenu.
- Objednatel si objedná Zboží v množství, kvalitě, místě a způsobem, které sám v souladu s těmito VOP zvolil. Objednávka Zboží je nabídkou na uzavření smlouvy dle občanského zákoníku a je závazná. Objednávku Zboží Poskytovatel přijme pouze v případě, že je bezvadná, obsahuje tedy všechny nezbytné požadované náležitosti. Objednávku je možné provést prostřednictvím Webových stránek, nebo osobně u distributorů Poskytovatele.
- Objednávkový formulář na Webových stránkách obsahuje zejména následující údaje:
- objednávaný typ Zboží vč. jeho přesné specifikace
- množství objednávaného Zboží
- cenu Zboží a způsob její úhrady
- údaj o požadovaném způsobu doručení Zboží
- informace o nákladech spojených s dodáním Zboží
- fakturační údaje objednatele.
- Objednávka je dokončena po kliknutí na tlačítko „objednat“ nebo jiné obdobné tlačítko, kterým se Objednávka končí a odesílá Poskytovateli.
- Veškerá prezentace Zboží umístěná na Webových stránkách Poskytovatele je informativního charakteru a Poskytovatel není povinen uzavřít Kupní smlouvu týkající se tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Kupní smlouva dle těchto VOP je uzavřena okamžikem odeslání potvrzení Objednávky na E-mail uvedený Objednatelem v Objednávce Zboží nebo zaplacením Ceny Zboží v provozovně Poskytovatele, podle toho, která ze skutečností nastane dříve.
- Pro Objednatele jsou závazné informace, které obdrží v potvrzení o přijetí Objednávky Zboží E-mailem. Objednatel je povinen zkontrolovat a případné nesrovnalosti neprodleně oznámit Poskytovateli E-mailem naprodej@zoonoczech.cz. Pokud tak Objednatel neučiní, nebude na tyto chyby či nesrovnalosti brán zřetel.
- Poskytovatel má právo požadovat doplnění informací od Objednatele, a to i poté, co bylo Objednateli odesláno potvrzení Objednávky dle předchozího odstavce.
- Provozovatel má právo odmítnout Objednávku, která nesplňuje požadavky nutné k objednání Zboží, případně jsou údaje v Objednávce neúplné, nepřesné nebo rozporuplné nebo i ty, kde Objednatel uvede telefonický kontakt, na kterém jej není možné v pracovní době Provozovatele zastihnout.
- Poskytovatel má právo poskytnout Objednateli slevu na Zboží. Poskytnuté slevy se nedají kombinovat, nestanoví-li Poskytovatel jinak.
- Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy. Objednatel nese sám své náklady na použití prostředků komunikace na dálku (např. náklady na internetové připojení či telefonické hovory).
- Záruční doba Zboží je platná pouze pro Spotřebitele a je uvedena na každém objednávaném Zboží samostatně.
- Způsob zabalení Zboží určuje Poskytovatel, nedohodl-li se předem s Objednatelem jinak. Poštovné a balné hradí Objednatel, jak je uvedeno v čl. IV VOP.
- Cena Zboží a platební podmínky
- Ceny Zboží jsou uvedeny v E-shopu nebo u distributorů Poskytovatele v aktuálním Ceníku. Poskytovatel je plátcem DPH, veškeré ceny Zboží jsou v Ceníku uvedeny včetně DPH ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.
- Cenu Zboží a případné náklady na vyhotovení a dodání Zboží dle Kupní smlouvy může Objednatel uhradit způsobem, který si zvolí při vytváření Objednávky. Cena Zboží je splatná při převzetí Zboží u distributora Poskytovatele a v případě bezhotovostní úhrady do 3 dnů od uzavření Kupní smlouvy (tj. od odeslání potvrzení o obdržení Objednávky E-mailem). Objednatel je povinen při bezhotovostní úhradě uvést variabilní symbol, který obdrží v potvrzení o Objednávce E-mailem. V případě bezhotovostní platby je Cena uhrazena okamžikem připsání platby na bankovní účet Provozovatele.
- Platbu je třeba provést před bankovním převodem na č. účtu 167366637/5500, který je uvedený v E-mailu s potvrzením Objednávky, bezhotovostně prostřednictvím platební brány na webových stránkách, dobírkou nebo u vybraného distributora při převzetí Zboží. Platbu v provozovně je možné provést hotově nebo platební kartou. Dostupnost platebních metod může Poskytovatel jednostranně měnit. To nevylučuje možnost dohody Poskytovatele a Objednatele na jiném způsobu úhrady ceny Zboží.
- Zboží je připraveno k odeslání a zasláno na korespondenční adresu uvedenou v Objednávce až na základě úhrady ceny Zboží, není-li zvolen způsob platby dobírkou či osobně při převzetí Zboží u distributora provozovatele.
- Objednatel souhlasí s tím, že v případě zaslání Zboží na korespondenční adresu, budou účtovány náklady na přepravu Zboží na adresu určenou Objednatelem ve výši, která je stanovena dle aktuálních ceníků spolupracujících dopravců a která je uvedena vždy před odesláním Objednávky v E-shopu. Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, zaslání Zboží je možné pouze v rámci ČR. V případě, že je nezbytné Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem či na jinou adresu či pro jiného příjemce, než bylo určeno v Objednávce, je Objednatel povinen uhradit též dodatečné náklady spojené s opakovaným doručováním, resp. jiným způsobem doručení.
- Objednatel je povinen při převzetí Zboží od dopravce zkontrolovat, zda nebyly porušeny obaly Zboží a v případě jakékoliv závady toto neprodleně oznámit dopravci. Objednatel není povinen převzít zásilku, pokud porušení obalu svědčí o jeho neoprávněném porušení a vniknutí do zásilky.
- V případě nezaplacení Objednávky do 10 dnů od odeslání E-mailu s potvrzením Objednávky, bude Objednávka automaticky smazána.
- Poskytovatel vystaví po uhrazení Kupní ceny Zboží daňový doklad, který je přibalen ke Zboží před jeho odesláním nebo je zaslán elektronicky na E-mail Objednatele.
- Práva a povinnosti smluvních stran
- Objednatel má právo nabýt vlastnické právo ke Zboží, pokud toto řádně objednal a uhradil v souladu s Kupní smlouvou a VOP.
- Poskytovatel je povinen Objednateli Zboží předat, pokud byla řádně a včas objednáno a uhrazeno. Poskytovatel se zavazuje takovou Zboží poskytnout v dohodnutém rozsahu, kvalitě a místě, na čemž se s Objednatelem předem dohodl.
- Osoba, která Zboží používá, je povinna sama posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilá k využití vybraného Zboží. Každá osoba, která Zboží využívá tak činí na vlastní riziko a po seznámení se s potřebnými informacemi před započetím používání Zboží. Poskytovatel nenese odpovědnost za zdravotní a jiné fyzické komplikace, které osobě, jíž je Zboží poskytnuto, vzniknou.
- Osoba, která Zboží používá, je povinna se před použitím Zboží seznámit s návodem k použití Zboží, který je jeho součástí. V případě, kdy je Zboží použito v rozporu se způsobem, ke kterému je určeno a v souladu s návodem na jeho použití, zaniká Objednateli nárok na práva z vadného plnění dle čl. VII. VOP
- Práva z vadného plnění
- Poskytovatel se zavazuje poskytovat Zboží v souladu s uzavřenou Kupní smlouvou a VOP.
- Nesplní-li Poskytovatel své povinnosti vyplývající Kupní smlouvy či VOP řádně a včas, je Objednatel oprávněn uplatnit stížnost na jakost Zboží formou Reklamace.
- Poskytovatel odpovídá za to, že Zboží při převzetím Objednatelem nemá vady, a to zejména:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se Zboží hodí k účelu, který pro její použití Poskytovatel uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá,
- Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Reklamaci je Objednatel povinen uplatnit písemně neprodleně poté, co se o vadě dozvěděl, nejpozději do 24 měsíců od převzetí Zboží. Lhůta pro uplatnění reklamace je splněna, pokud je vada písemně uplatněna a ve lhůtě:
- odeslána prostřednictvím E-mailu na adresu prodej@zoonoczech.cz;
- doručena osobně jako písemný dokument do provozovny, kde bylo reklamované Zboží zakoupeno;
- odeslána prostřednictvím datové schránky do datové schránky Poskytovatele;
- odeslána prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb;
- odeslána prostřednictvím jiného doručovatele písemností.
- Požádá-li o to Spotřebitel, potvrdí mu Poskytovatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho práva z vadného plnění a k jakým povinnostem je v takovém případě vázán.
- Spotřebitel je povinen Poskytovatele informovat o vadě Zboží bez zbytečného odkladu poté, co k vadnému plnění došlo. Pokud Spotřebitel vadu Poskytovateli neoznámí neprodleně, nejpozději však do 24 měsíců od okamžiku převzetí Zboží, právo z vadného plnění mu nebude přiznáno.
- Poskytovatel vydá Spotřebiteli na jeho vyžádání písemné potvrzení o tom, kdy byla Reklamace uplatněna, jaký je její obsah a jaký způsob jejího vyřízení Spotřebitel požaduje.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se Poskytovatel s Objednatelem nedohodnou jinak.
- Právo Spotřebitele na odstoupení od Smlouvy
- Od Smlouvy, která byla uzavřena prostředky komunikace na dálku má Spotřebitel právo odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů, a to bez uvedení důvodu.
- Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy v případě, že ji Poskytovatel poruší podstatným způsobem. Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno bez zbytečného odkladu od doby, kdy se o takovém porušení Spotřebitel dozvěděl.
- Spotřebitel je povinen Poskytovatele o svém odstoupení od Smlouvy dle tohoto článku neprodleně informovat prostřednictvím jednostranného právního jednání. Vzorový formulář odstoupení Smlouvy bez uvedení důvodu a poučení o právu odstoupit od Smlouvy je Spotřebitelům k dispozici jako příloha nařízení vlády č. 363/2013 Sb.
- V případě odstoupení od Smlouvy je Objednatel povinen do 14 dnů zaslat nepoužité a neporušené Zboží na adresu Poskytovatele: ZOONO CZECH Logistic s.r.o., Zenklova 610/154, Libeň, 180 00 Praha 8.
- Objednatel v takovém případě nese náklady spojené s navrácením Dárkového poukazu sám. V případě, kdy je Objednatel Spotřebitelem, nese náklady na navrácení Zboží v případě, kdy byla Kupní smlouva uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku a Spotřebitel jej nevrátí Poskytovateli nejlevnějším způsobem přepravy, který Poskytovatel nabízí pro doručení Zboží.
- Poskytovatel vrátí Spotřebiteli do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, a to včetně nákladů na dodání Zboží představující nejlevnější způsob doručení Zboží, který Poskytovatel nabízí. Peněžní prostředky nebudou vráceny dříve, než bude Zboží předáno zpět Poskytovateli.
- Ochrana osobních údajů
- Ochrana osobních údajů se řídí platnými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679.
- Pravidla ochrany osobních údajů se řídí Zásadami zpracování osobních údajů Poskytovatele.
- Závěrečná ustanovení
- Ustanovení Všeobecných obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy a jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- Znění VOP je Poskytovatel oprávněn jednostranně měnit a doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozích znění VOP.
- Použitím Webových stránek či E-shop Objednatel souhlasí s těmito VOP.
- Zboží Poskytovatele není určeno osobám mladším 18 let, pokud s tím nevyslovil souhlas jejich zákonný zástupce.
- Za písemnou formu se považují též sdělení doručená prostřednictvím E-mailu.
- Dozorovými orgány ochrany práv Spotřebitele jsou:
- Spotřebitel má právo využít možnosti mimosoudního řešení sporů u České obchodní inspekce. Podrobnější informace a postup pro mimosoudní řešení sporů jsou k dispozici na coi.cz.
- Smluvní strany se dohodly, že případné soudní spory budou vedeny u příslušných soudů České republiky.
V Praze dne 1.září 2021
BATS spol. s r.o.
Petr Soběhrd, jednatel